Wednesday, August 8, 2012

luahan dari kepalotak seorang student

Minggu ni aku rasa mental sikit, mana taknya, dua test penting hari Jumaat dgn Sabtu. ye aku ulang ; SABTU. tak pernah aku ambik test hari Sabtu. serabut serabut. projek elektrik tu pun tak mula lagi. belajar simple circuit je, hah sekali projek dia bg FPGA board. pemenda tu? aku pun tak tau lah nak explain sebab aku pun tak tau amenda tu sebenarnya. haha. minggu depan pulak dah nak final. oh mai. aku selalu dengar org cakap kalau buat short sem ni untuk pendekkan masa pengajian sebenarnya. tp aku rasa, melihatkan kat keadaan aku sekarang ni yg agak tense dgn mcm mcm benda nak catch-up, nak research apa bagai, short sem ni macam nak menggalakkan pelajar tambah tahun pengajian pulak. kenapalah diorg taknak buat subjek subjek ringan masa short sem nih? bagi lah subjek Eff.Comm ke, Bahasa Perancis ke. ini subjek memang maut punya wa cakap lu. tambah pulak nak raya kan tak lama lagi. mood nak raya tu mesti dah dtg. bila nak study je teringat raya. haha. kalau keadaan camni berlarut lama gila sampai setahun takde rehat, boleh jadi gila jugak aku ni. tp harap harapnya takde lah kan. hihi.

Haaa. ni lagi satu hal. dah tengah tengah pressure mcm ni pulak aku disuruh hafal ATA Chapters. nak tau apa tu ATA Chapter? benda alah tu kira macam
bab-bab dalam manual kapal terbang yg nak di-'maintain'kan. jumlah semua sekali : 100. ambikk. tambah menggelegak kepala aku. dah tinggal 2 minggu akhir ni baru nak suruh hafal. erghh. mmg ingat time kena soal je la. lepas tu masuk telinga kanan keluar telinga kira lah jawabnya. kihkihkih. short sem oh short sem. kalau ada org tanya aku pasal short sem lah kan, jawapan aku senang je. korang pun mesti dah boleh agak. TAK PAYAH AMBIK. senang. habis cerita, duduk rumah tu cuti puas puas. aku takde motif lah nak takutkan korang, tp ni berdasarkan experience aku laa. experience buruk, jawapan mesti buruk kan? you get my point? kalau nak pandangan lagi bernas dan jawapan yg lagi sedap didengar, tanyalah org lain. jangan tanya aku. haha


tetris penawar duka dikala stress

0 comments

Posts a comment

 
© Mudno
Designed by Blog Thiết Kế
Back to top